Saturday, October 07, 2006

Ministerul Justitiei incalca legea de 4 ani de zile

Ce s-a mai intamplat saptamana care tocmai a trecut? Am vazut o incercara esuata de calcul economic. Autorii: departamentul economic al Cotidianului care vroia sa puna un pret pe integrarea R Moldova in Romania. Nu dorinta in sine a fost esecul ci metoda folosita, aratand o incompetenta crasa in acel departament la acel ziar.

S-a mai intamplat ca rusii fac ce vor muschii lor in spatiul ex-sovietic.

S-a mai intamplat ca floarea intelectualitatii si a ONG-urilor romanesti o propun pe dna. Macovei sa devina comisar european. Eu zic ca nu merita. Iata de ce.

Nu, nu sunt Voiculescu. Si nici Patriciu.

Insa Romania a facut o mare magarie in anul 2002 cand a decis sa nu respecte legea ce permitea cetatenilor din R. Moldova sa obtina cetatenia romana.

Daca pana in acel an se emiteau circa 10.000 de pasapoarte romanesti pentru cetatenii din R Moldova, din acel an nu se mai emit decat maxim 1.000 de pasapoarte. Multe rapoarte afirma ca cele 1.000 sunt date pe pile sau pe spagi. Dar asta e mai putin important.

Cert este ca neaplicarea legii a fost continuata si de Tariceanu - Macovei, dna Ministru, reconoscand intr-un interviu la BBC ca intr-adevar lucrurile s-au impotmolit pentru circa 28.000 de cereri. De ce s-au impotmolit nu ne mai explica. Ar fi fost si penibil.

Lucrurile, intre timp, iau o turnura si mai grava dupa ce in ultimele cateva luni, la consulatul nostru de la Chisinau se mai primesc 300.000 de cereri. Care cereri, o sa fie luate in considerare dupa ce s-o schimba legea care este acum in lucru la MJ. Adica o sa fie vorba si de alte amanari.

Un articol pertinent oarecum legat de aceasta problematica aici

Romanii i-au asteptat pe americani luptand ca prostii prin munti vreo 10 ani de la razboi.

In 1990, am votat ca prostii in proportie de 85% pe Ion Ilici Iliescu si il luam in deradere pe Ratiu care ne spunea sa decidem intre Vest si Est si il injuram pe presedintele Frantei, pe americani ca de ce ne critica, domne', ca ce au cu presedintele nostru zambaret. Tot in 1990 i-am aplaudat pe mineri ca apara democratia.

Pe urma a venit faza in care ii injuram pe europeni ca pe noi de ce ne uita in timp ce pe statele din Grupul de la Visegrad le primesc in UE si le iarta de datoriile extrene.

Dar, iata, dupa 45 de ani de comunism si 17 ani de tranzitie, reusim sa intram in UE.

Dar se pare ca am "uitat" de toti acesti nenorociti de 62 de ani. Am uitat! Si am uitat atat de tare incat suntem insensibili ca niste vecini (eu le spun frati) sunt inca tinuti voit in intuneric si in saracie, in umilinta. Noi macar am avut de luptat numai cu Ilici. Ei au de luptat atat cu Voronin cat si cu Maica Rusie dar, mai ales, cu indiferenta noastra si a lumii in general. De ce suntem indiferenti? Am uitat noi prin ce am trecut in ultimii 62 de ani? Mai avem noi dreptul sa fim indiferenti? Se pare ca in conceptia ziaristilor de la Cotidianul, da, avem dreptul. Sau in conceptia unor intelectuali de marca, trebuie sa o trimitem pe dna Macovei sa fie comisar european. Dar, cu tot respectul fata de munca din MJ pe care a depus-o dna Macovei, nu are si nu avem dreptul sa incalcam o lege a tarii noastre si nici sa fim indiferenti la o tragedie a fratilor nostri, tragedie pe care ar trebui sa o recunoastem caci si noi am trecut printr-una similara.

Din partea mea, dna Macovei nu are ce cauta la Bruxelles. Si, tot din partea mea, dnii moralisti de la Cotidianul ar trebui sa cante o alta partitura.

No comments: